poniedziałek, 1 kwietnia 2013

55 - 10 pytań, 55 odpowiedzi.

Myślę, że dobrze wiecie, jak rzadko biorę udział we wszelkiego rodzaju łańcuszkach i tym podobnych. Nie lubię, nie chce mi się zużywać na to czasu, a w większości wypadków temat danego łańcuszka bynajmniej nie jest dla mnie wystarczającą motywacją, by się pod niego podłączyć. Dzisiaj nowość - nie tylko nie odmówiłam, ale wręcz zgłosiłam się do niego sama, nie pytana ;). Pytania, na które trzeba było odpowiedzieć bardzo mi się spodobały. Jeżeli ktoś z Was ma ochotę, niech czuje się zaproszony, ja ze swojej strony zapraszam tylko Alinę i Viv :).

10 książek, które bardzo mi się podobały.


„Wiedźma” Olga Gromyko
“Mała Ikar” Helen Oyeyemi
„Harry Potter” (6 tomów) J.K. Rowling
“Przejście”. Connie Willis
„Duma i Uprzedzenie” Jane Austen
„Czarne Kamienie” (czyli „Córka Krwawych”, „Dziedziczka Cieni”, „Królowa Ciemności”) Anne Bishop
„Tequila Oil” Hugh Thomson
“Wyjątek” Christian Jurgensen
“Portret Doriana Graya” Oscar Wilde
“Fight Club” Chuck Palahniuk
 9 książek, które mniej mi się podobały


„Pozytonowy detektyw” Isaac Asimov
„Magia Krwi” (ona się w ogóle nie podobała) Anthony Huso
„Świat Zofii”. Jostein Gaarder
„Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny”. Anna Brzezińska
„Diabeł. Autobiografia” Tosca Lee (Też się nie podobała)
„Cukiereczki”. Mian Mian
„Całując grzech” (i inne tomy). Keri Arthur
„Pachnidło”. Patrick Suskind
„Świat Magii Czarownic”. Andre Northon

8 blogów, które najchętniej czytam

Krimifantamania (to u niej znalazłam ten łańcuszek)

7 książek, które chcę przeczytać


Inspiracje czerpane głównie z moich własnych zbiorów ;)

„Zabójcy bażantów” Jussi Adler-Olsen
„Utracone serce Azji” Colin Thubron
„Trafny wybór” J.K. Rowling
„Portret pani Charbuque. Asystentka pisarza fantasy” Jeffrey Ford
„Śnieżka musi umrzeć” Nele Neuhaus
„Wampir Lestat” Anne Rice (Od kilku lat jestem w połowie książki)
„Niewinna” Taylor Stevens

6 powodów, żeby sięgnąć po książkę


Głód nowych wrażeń.
Nuda.
Chęć mądrego wykorzystania czasu spędzanego w komunikacji miejskiej.
Rozszerzenie świadomości.
Zdobycie informacji.
Potrzeba serca aby coś poczuć, przeżyć.


5 powodów, żeby nie sięgnąć po książkę

Masz do obejrzenia najnowszy odcinek arcyciekawego ukochanego serialu.
Prowadzisz samochód.
Współpasażerowie w komunikacji miejskiej rozmawiają tak głośno, że zagłuszają odgłosy jazdy i twoje myśli.
Musisz się kiedyś wyspać.
Jesteś w pracy, a szef już raz cię przyłapał na podczytywaniu „50 shades of Grey”.

4  miejsca, w których najlepiej się czyta

Łóżko.
Fotel.
Autobus.
Cokolwiek siedzącego. Ale na stojąco też można.


3 autorów, na których książki czeka się zawsze za długo

Laurell K. Hamilton (hm, tutaj raczej na wydanie kolejnej części serii)
Lisa See
Olga Gromyko (O ile coś w ogóle pisze)

2 dobre ekranizacje

„Wywiad z wampirem”
„Tożsamość Bourne’a”. Film kocham, a przez książkę nie dało się przebrnąć.

1 autor niesłusznie zapomniany

Irena Zarzycka

1 komentarz:

  1. Faktycznie fajna zabawa :) Dzięki za zaproszenie :)
    Miałam wprawdzie znów zrobić sobie znów przerwę od łańcuszków, ale może się jednak skuszę na takie czytelnicze wyznania. Tylko pewnie nie wcześniej niż za tydzień :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...